Thursday, March 5, 2015

I'm sorry CTY...

Assalammualaikum..

Waduhh..waduhh. Bila ada orang tanya..
'Cty ada blog tak?'
CTY: Ermm..(lama tu fikir)..eh ada blog rupanya. hehehe. Tapi dah lama tak update. Busy sekarang ni..huhu

Baru perasan dah lama tak tulis dekat blog..huhu. Sejak ber'DRIFTED' dengan kegilaan terbaru tu.
Dah memang sah- sah last post bertajuk kegilaan terbaru. Memang lupa terus nak tulis blog.

Apa? oo ada juga blog kegilaan terbaru tu, tapi yang tu dah 2 tahun tak update juga. Yang ni lagi la, dah 4 tahun. Rasa macam masa x berjalan je..


Apa yang sibuk sangat smpai 4 tahun tu? Baru sekarang nak muncul.

Tak tahu la. Rasa macam tenggelam sekejap dari dunia ni. (Lost somewhere in the middle of....kuikuikui)
Bermula tahun 2011, CTY mula berniaga kecil-kecilan. Dapat idea ni masa Mama x berapa sihat. Banyak persoalan di minda. Kerja apa yang boleh di buat ( 2 in 1). Maksudnya kerja sambil monitor kesihatan Mama. Akhirnya dapat ilham buat perniagaan 'online'. Persoalan kedua, nak berniaga apa ehhh... Macam-macam idea yang keluar. Nak jual ubat, buat gift, minyak wangi, baju  sampai la nak buat handmade jual coklat yang bentuk-bentuk tu.

Tapi tiba-tiba tergerak hati nk beli DIY craft. saja nk cuba-cuba buat. Saya  memang minat berkraf dari kecik lagi. Kraf pertama yang saya buat masa umur 10 tahun. Kulit kerang. saya deco kulit kerang tu. pastu jual dengan kawan- kawan. sebiji 20 sen. Nanti la cerita episod lain pasal ni eh...

Sambung yang tadi..Dah siap tu..eh comelnya  kalau jual n ambik tempahan buat ni mungkin ada orang nak beli. di situ la bermulanya titik CTY Quest Crafts. Saya buat akaun facebook untuk tapak permulaan berniaga. tak sangka dunia felt craft ni berkembang luas. ( Nampak sangat saya dah ketinggalan..huhu)  Lepas setahun & dah buat lesen perniagaan saya tak sorok-sorok lagi. Lepas tu buat facebook page pula. Dan Alhamdulillah, syukur, sekarang dah masuk tahun ke -4 saya berniaga online. Mama pun Alhamdulillah dah sihat.

Jemput la ke page saya yang tak seberapa ni. CTY QUEST CRAFTS & SUPPLY. kalau nampak perkataan LIKE tu jemput la klik ye :)



https://www.facebook.com/ctyquest?ref=bookmarks


sorry ye CTY, dekat 4 tahun terlupa nak update blog yang..huhuhu

2 comments:

  1. hi ct..giler lama tinggalkan blog bersawang kat sini...anyway, tulis byk2 tau..kita dah lah lama x jumpa..tulis2 blog ni je kalo nk tahu aktiviti kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe tau tak pe. tu la dah lama sangat berhibernat.. akan ku update selalu my fren :)

      Delete

About Me

My photo
Kadang - kadang sangat rumit.. selalu berusaha keras untuk menjadi seseorang yang lebih ringkas, senang dan mudah, lebih-lebih lagi apabila berhadapan dengan orang ramai..