Wednesday, March 11, 2015

Hospital arena part 1

Hari ni pergi hospital teman papa.  Biasa la dah tua- tua ni routine check up la apa lagi. Papa ada minor parkinson. Tu je sakit dia.Yang lain-lain tak ada. Alhamdulillah masih boleh berjalan lagi tapi slow sikit.

Bila dekat hospital ni..emm ( hospital kerajaan).. biasa la kena tunggu giliran. Pastu nak parking susah. Abang saya kena parking dekat 2km dari hospital..huhu. Ni sebab utama ramai orang fobia nak pergi hospital. Bukan apa kesian untuk orang tua-tua tunggu lama-lama. Yang tak sakit leh ada sakit tambahan..huhu.

Sambil menunggu tu tengok keadaan sekeliling. Untuk aktiviti biasa semasa menunggu bagi kebanyakan orang ialah antaranya termenung tengok orang lain lalu lalang, tengok fesyen baju orang, gelagat orang, main handphone, berbual kosong, baca surat khabar, makan minum dan tidur. Untuk bahagian fisiotheraphy ni masa menunggu sangat lama. Purata masa  yang saya tunggu ialah dari 2-4 jam. Fuhhh. Banyak perkara yang boleh di buat dalam 2 -4 jam tu kan. Sangat membazir kalau kita sia-siakan dengan terkebil-kebil tengok orang lalu lalang. Tu yang paling ramai orang melayu buat. Untuk kaum cina kebanyakannya baca buku n surat khabar. Huhu jelesnya. Jelas perbezaannya.  Tak nak cakap banyak. Mari la sama-sama majukan kaum kita..

Iye? Apa yang saya buat masa menunggu tu? Hehe. Sempat la juga tulis blog ni. Lepas tu check facebook layan customer order. Kalau boleh packing barang customer kat situ memang saya dah buat dah. Tapi agak-agak la weiihh. Selain tu sy bawa buku untuk di baca. Tak kisah la buku apa. Kalau dh boring baca buku saya main sudoku.

Haaa nama papa saya dah kena panggil. Ok jumpa lagi di part 2....


teringat masa praktikal dekat hospital dulu..
aishh macam2 pengalaman..



No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Kadang - kadang sangat rumit.. selalu berusaha keras untuk menjadi seseorang yang lebih ringkas, senang dan mudah, lebih-lebih lagi apabila berhadapan dengan orang ramai..